فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپی در سالمدان تاثیر بسزایی بر افزایش توانایی ها و بهبود مشکلات جسمانی دارد. افزایش سن سبب ایجاد مشکلاتی می شود که از جمله آن ها مشکلات حرکتی، پوکی استخوان و آرتروز می باشذد. این مشکلات با انجام فیزیوتراپی قابل پیشگیری و درمان می باشند.

ماساژ، حرکات کششی، آب درمانی، لیزر درمانی با کمک دستگاه لیزر فیزیوتراپی، پیاده روی، شاک ویو، تحریک الکتریکی از برنامه های فیزیوتراپی مخصوص سالمندان می باشد.

با انجام فیزیوتراپی سالمندان قادر خواهد بود مستقل عمل کرده و به خود متکی باشند و  آتروفی عضلات، دامنه حرکتی،  درد و قدرت عضلانی آنها بهبود می یابد.

خدمات فیزیوتراپی در این افراد به بهبود درد های عضلانی و بیماری های اسکلتی همچون کمر درد، اسپاسم عضلانی، زانو درد و درد های ناشی از این نواحی بدن کمک می کند. سبب افزایش کارایی دستگاه تنفسی می گردد. با کمک دستگاه ترکشن می تواند در بهبود کارایی دستگاه حرکتی و استخوان ها می توانند تاثیر گذار باشد.

فیزیوتراپی در بهبود عوارض بیماری هایی که مشکلات حرکتی به وجود می آورند مانند بیماری ام اس، آلزایمر، پارکینسون و همچنین سکته مغزی و قلبی می تواند عملکر مناسبی را از خود نشان دهد .

سالمندانی که تعادل خود را در هنگام راه رفتن از دست می دهند، می توانند با کمک گرفتن از خدمات فیزیوتراپی و تمرین های ارائه شده به بهبود تعادل خود کمک نمایند.

همچنین با کمک دستگاهی به نام استیمولاتور می توان عضلات سالمندان را تقویت کرده و سبب پیشگری از بروز مشکلان ناشی از افزایش سن شد.

منوال تراپی با هدف انعطاف پذیری، بهبود گردش خون، بهبود درد با کمک ماساژ عضلات و بافت های نرم بدن، گرما درمانی با هدف از بین بردن سفتی مفاصل و ورم مفاصل و استخوان ها، تحریک الکتریکی در کنار درمان دستگاه لیزر فیزیوتراپی برای منقبض کردن و بهبود درد عضلات،  سرمادرمانی با هدف درمان آرتروز، التهاب و درد، آب درمانی با هدف فزایش جریان خون، بهبود بافت های نرم و آرامش بیشتر و التراسوند درمانی با هدف اهش اسپاسم عضلات و آرام کردن ماهیچه ها از انواع روش های درمانی برای سالمندان به کمک فیزیوتراپی می باشد.